نوشته شده توسط : سامان

نحوه محاسبه یو پی اس kva

یکی از مهم ترین نکات در هنگام خرید یو پی اس محاسبه kva یو پی اس و آمپر باتری مورد نیاز کاربر برای تجهیزات می باشد. با مطالعه این مقاله قادر خواهید بود بهترین یو پی اس را برای تجهیزات الکترونیکی خود انتخاب کنید. زیرا باتری باید بتواند در زمان قطع برق، بیشترین توان را برای دستگاه های متصل تامین کند. بنابراین، باتری پرقدرت را با احتیاط انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین نوع باتری یو پی اس، باید نحوه محاسبه مصرف برق یو پی اس خود را بدانید. در این مقاله به نحوه محاسبه توان یو پی اس می پردازیم.

 

kva یو پی اس چیست؟

توان اسمی یا نامی یو پی اس که ان را با kva یا کیلو وات آمپر نشان می دهند یعنی همان میزان توان درج شده در کاتالوگ یا مشخصات فنی یا در کارتن دستگاه. اما نوع دیگری از kva یو پی اس وجود دارد که به آن توان واقعی یو پی اس می گویند. یعنی بیشترین توانی که یو پی اس بصورت واقعی به مصرف کننده ارائه می کند. که این میزان کمتر از kva اسمی یا نامی یو پی اس است. در ادامه روش محاسبه توان واقعی یو پی اس آورده شده است تا بتوانید بهتر و با دقت بیتری خرید کنید.

power factor یو پی اس چیست؟

پارامتر اصلی برای تشخیص توان خروجی یو پی اس ضریب توان یا (pf) است که برای یو پی اس های مختلف متفاوت است.

 

به طور معمول، pf یک UPS خط تعاملی بین 0.6 و 0.7 است.

از طرف دیگر، یو پی اس های آنلاین دارای pf بین 0.8 تا 0.99 هستند.

ضریب توان یکی از ویژگی های موجود در برخی از یو پی اس های آنلاین است. این تابع به معنای تصحیح ضریب توان است. به طور کلی توصیه می شود برای اطلاع از ضریب قدرت واقعی یو پی اس به کاتالوگ محصولات مراجعه کنید. مطالعه دقیق اطلاعات UPS ضروری است.

 

 

فرمول محاسبه برق یو پی اس

دستگاه های یو پی اس بیش از 95 درصد کارایی دارند. این یو پی اس ها با توجه به توان مصرفی خود می توانند طبق فرمول زیر برای مدت زمان مشخصی توان خروجی را تامین کنند.

محاسبه برق UPS دوربین

به طور معمول هر دوربین مداربسته 15 وات و مانیتور آن 100 وات مصرف می کند. اول از همه باید در نظر داشت که چه مدت از باتری استفاده می کنیم. توجه به این نکته ضروری است که حدود 30 درصد از برق UPS برای راه اندازی خود یو پی اس استفاده می شود. حال برای محاسبه توان یو پی اس باید از فرمول زیر پیروی کنید. واحد محاسبه توان UPS کیلوولت آمپر یا KVA است.

 

مقدار باتری × ولتاژ باتری / مصرف برق × ساعت آماده به کار = ساعت آمپر باتری سیستم برق اضطراری

محاسبه زمان پشتیبان باتری یو پی اس

برای محاسبه باتری ups مورد نیاز برای دوره پشتیبانی مورد انتظار شما هنگام خرید یو پی اس، ابتدا باید تعداد باتری های قابل استفاده توسط UPS مورد نظر خود را بدانید و ولتاژ ورودی دستگاه UPS تعداد باتری ها را نشان می دهد.

یو پی اس های موجود در بازار معمولاً با باتری های 12 ولتی کار می کنند

به عنوان مثال، دستگاهی با ولتاژ ورودی 96 به 8 باتری 12 ولتی نیاز دارد (8=12/96).

حال پس از تعیین تعداد باتری، ولتاژ باتری و مصرف برق، زمان پشتیبانی و باتری مورد نظر خود را بر اساس آمپر باتری های موجود در بازار محاسبه می کنیم.

نحوه محاسبه زمان استفاده از آپدیت دوربین

با توجه به فرمول دریافت زمان مصرف UPS موارد زیر مورد نیاز است:

محاسبه کل برق مصرفی کرکره برقی. (پ)

ولتاژ باتری معمولا 12 ولت است. (vbat)

مقدار باتری (N)

جریان باتری (A BAT)

0.8% در فرمول نشان دهنده ضریب قدرت داخل یو پی اس است.

محاسبه قدرت یو پی اس کرکره برقی

مثال: فرض کنید کل برق مصرفی همه پرده ها و سوئیچ های موتوری ما 500 وات است. دو ساعت برق را پشتیبانی می کنیم. باتری های قابل استفاده برای این پروژه به شرح زیر است:

اولین قدم انتخاب یک یو پی اس مناسب بر اساس توان 500 وات و اتلاف انرژی 30 درصدی یو پی اس است.ما یو پی اس 1kva یا 1.2kva را پیشنهاد می کنیم. بنابراین، با استفاده از همان فرمول بالا، می توانید آمپر را به ازای هر باتری بر اساس ذخیره انرژی دستگاه دریافت کنید.



:: موضوعات مرتبط: قيمت يو پي اس , باتری یو پی اس , ,
:: برچسب‌ها: یو پی اس , تعمیر یو پی اس , باتری یو پی اس ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سامان

یو پی اس (یو پی اس) چیست؟

یو پی اس دستگاهی است که در صورت قطع برق، شبکه برق اضطراری را برای هر چیزی که به آن وصل است تأمین می کند. اگرچه یو پی اس مشابه ژنراتور عمل می کند و هر دو سیستم برای تأمین نیروی پشتیبان برق طراحی شده اند ، اما در یو پی اس هیچ اختلالی در قدرت بوجود نمی آید و طوری طراحی شده است که یک منبع پشتیبان تهیه کند تا بتوانید با خیال راحت دستگاه های برقی خود را خاموش کنید. در ژنراتور ممکن است بعد از تأمین ساعتها برق ، قطع برق مختصری داشته باشد ، در حالی که یک یو پی اس عمدتا برای محافظت از تجهیزات شما در برابر قطعی و افزایش برق است و شما را از آسیب احتمالی نجات می دهد. از آنجایی که سیستم های یو پی اس روی باتری کار می کنند ، ساعات استفاده از آنها محدود است ، اما به ویژه در مناطقی که مستعد قطع برق هستند یک ضرورت است.

انواع یو پی اس

دستگاه های یو پی اس در زمینه های مختلفی از جمله صنعتی ، تولیدی ، رایانه ای و ارتباطات ، تا کاربردهای پزشکی و نظامی مورد استفاده قرار می گیرند و برخی از سیستم های یو پی اس به طور خاص برای کار در محیط های با درجه حرارت بالا ساخته شده اند. امروزه دستگاه های یو پی اس را می توان در هر جا که رایانه و سرور وجود دارد پیدا کرد. یو پی اس به ویژه در صنایعی که قطع برق می تواند عواقب شدید و حتی موجب از دست دادن جان مردم باشد ، مانند بیمارستانی ، ضروری شده است. انواع سیستم های یو پی اس که در زیر انتخاب کرده ایم برای مصارف عمومی خانگی و اداری هستند و گزینه های فوق العاده ای برای پشتیبان گیری از کار و ایمن نگه داشتن برق شما هستند.

انتخاب بهترین یو پی اس

هنگام انتخاب بهترین سیستم یو پی اس برای خود ، فاکتور اصلی این است که چند دستگاه می خواهید به آن متصل شوید. این تعیین می کند که چند منبع خروجی و همچنین توان مصرفی را جستجو کنید. یکی دیگر از عوامل این است که شما به دنبال چقدر هزینه هستید. به دنبال هر چیزی هستید ، ما بهترین سیستم های تغذیه بدون وقفه - با توجه به هزاران بررسی یو پی اس - برای همه نیازها و بودجه ها را داریم.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید



:: موضوعات مرتبط: قيمت يو پي اس , ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سامان

يو پي اس چيست؟

Uninterruptible power supply عبارت تکميلي UPS مي باشد که يک منبع الکترونيکي مي باشد که وظيفه آن تامين بدون وقفه توان مورد نياز بار مصرف برق مي باشد که بين برق شهر و دستگاه مصرف کننده قرار مي گيرد. UPS را منبع تغذيه بدون وقفه نيز مي گويند.

 

يو پي اس آسانسور

امروزه کمتر پيش مي آيد ساختمان هايي را مشاهده کنيد که در آن ها آسانسور نباشد. آسانسور به نوعي يک وسيله حمل و نقل بار و مسافر در بين طبقات مي باشد که افراد مي توانند با قرار گرفتن در محوطه دروني آن در زمان کوتاهي به دور از خستگي در بين طبقات جا به جا شوند.

با توجه به اين موضوع که در حال حاضر ساکنين شهرهاي پرجمعيت به سمت ساختمان هاي مسکوني در ارتفاعات بسيار زندگي مي کنند بنابراين استفاده از آسانسور داراي اهميت مي باشد که بايد در جهت نصب و راه اندازي او تمام موارد ايمني نيز رعايت شود.

ows_d39fa7c4-374e-489f-9e83-0eacd06d532a.jpg?fit=crop&crop=faces

 

مشکلات ناشي از قطع برق در آسانسور

از آنجا که آسانسور يک وسيله الکترونيکي-مکانيکي مي باشد و به طور مستقيم با برق شهري تغذيه مي شود اين امکان وجود دارد با قطع برق شهري آسانسور هم متوقف شود که در چنين مواقعي بايد راه حل مناسبي از قبل طراحي شده باشد

آسانسور کالايي لوکس مي باشد که معمولا در ساختمان هايي که ارتفاع آن ها 7 متر مي باشد طبق مقرارت ملي ساختمان نصب مي شود. تصور اينکه در زمان قطعي برق داخل آسانسور گير کرده باشيد وحشتناک مي باشد.

موقعي که برق ساختمان قطع شد يا براي چند دقيق و يا براي چند ساعت آسانسور و بالابر از کار مي افتد و اين زماني ممکن است اتفاق بيافتد که افراد داخل آن حضور و از آن استفاده کنند و در اين شرايط ممکن است آسانسور در بين طبقات گير افتاده و محبوس شود.

در اين ميان امکان دارد افراد کودک و افراد مسن داخل آسانسور حضور داشته باشند و حتي افرادي که داراي بيماري هاي قلبي و تنگي نفس که در اين صورت خسارت هاي مالي و افراد از نظر روحي و جاني آسيب ببينند.

يو پي اس آسانسور با توجه به عواملي همچون مدت زمان قطعي برق، ظرفيت موتور آسانسور، نوع آسانسور، يا محل قرارگيري آسانسور در محل مسکوني يا تجاري و… توليد مي شود.

 

يو پي اس آسانسور و مزاياي آن

زمانيکه منبع اصلي برق قطع مي شود يو پي اس به صورت اتوماتيک به باتري متصل شده و به تغذيه بارهاي متصله ادامه مي دهد و هنگامي که منبع اصلي برق دار شود يو پي اس آسانسور نيز به صورت اتوماتيک به اين منبع برقي متصل شده و مجدد شروع به شارژ ياتري مي کند. مدت زمان اتصال يو پي اس به باتري در مواقع قطعي برق حدود چند ميلي ثانيه است که بدون قطعي مي باشد.

 

کاربرد يو پي اس براي آسانسور و بالابر

يکي از کارهايي که مي توان براي محافظت از قطعات و برد هاي به کار برده شده در آسانسور و جلوگيري از خاموشي بي موقع آن به کار برد استفاده از يو پي اس براي اسانسور و بالابر مي باشد.

اين مدل از يو پي اس که مخصوص استفاده براي آسانسور و بالابر طراحي و ساخته شده است، مي تواند با قرار گيري مابين برق شهري و منبع تغذيه آسانسور نوسانات برق شهري را خنثي نموده و برق يکنواختي را به جهت استفاده آسانسور در اختيار آن قرار دهد، با اين کار مطمئنا قطعات و برد هاي استفاده شده در موتور آسانسور براي مدت زمان بسيار بيشتري کار نموده و هزينه تعمير و نگهداري آسانسور به حد قابل توجهي کاهش پيدا خواهد نمود.

يو پي اس علاوه بر تامين انرژي و برق اضطراري آسانسور و ساير دستگاه هاي اکترونيکي مي تواند در زمان نوسانات و نويزهاي برق که ممکن است در خود سيستم داخلي و حتي در ورودي برق شهري باشد محافظت کرده و باعث افزايش طول عمر آسانسور و متصلات آن و يا ساير دستگاه هاي الکترونيکي شود.

ويژگي هاي يو پي اس آسانسور

  • کاملا اتوماتيک مي باشد و نيازي به مداخله هاي دستي ندارد
  • در سايزهاي کوچک مي باشد که به راحتي مي توان آنها را در راه پله ها و اتاقک آسانسور نصب کرد
  • به دليل استفاده از انرژي الکتريکي بجاي سوخت هاي اشتغال زا بسيار ايمن مي باشند
  • فاقد آلودگي و صدا براي محيط هستند

 

قيمت يو پي اس آسانسور:

يو پي اس ها با برندهاي گوناگون در بازار موجود مي باشد. اين يو پي اس ها بسته به کيفيت و نوع باتري به کار رفته درون يو پي اس متفاوت مي باشند. يو پي اس آسانسور معمولا نياز به يو پي اس ها قوي خواهند داشت. جهت خريد يو پي اس با بهترين و مقرون به صرفه ترين قيمت با مشاورين آذران يو پي اس تماس حاصل فرماييد.

 



:: موضوعات مرتبط: قيمت يو پي اس , یو پی اس آسانسور , ,
:: برچسب‌ها: قیمت یو پی اس آسانسور , یو پی اس آسانسور , قیمت یو پی اس , تعمیر یو پی اس آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سامان

يو پی اس پکيج ديواری

 

با پيشرفت تکنولوژي دستگاه هاي بسياري وارد زندگي روزمره انسان شده اند که هر يک براي بهبود وضعيت زندگي انسان ها و افزايش سطح رفاه و آسايش وي نقشي را در زندگي ايفا مي کنند. يکي از جمله دستگاه هايي که با پيشرفت تکنولوژي و صنعت به زندگي انسان ها وارد شده است پکيج هاي ديواري مي باشند. اين پکيج ها به نوعي توانسته اند هم جانشين مناسبي براي آبگرمکن ها و هم موتور خانه هاي قديمي باشند به کمک جريان برق اين امکان را براي شما فراهم مي کنند تا همواره آب گرم مورد نياز شما تامين شده و بتوانيد براي شستن ظروف و يا حمام نمودن و حتي گرم کردن منزل به کمک رادياتور ها از آن کمک بگيريد.

پکيج ديواري و زميني سيستمي مي باشد که به جاي موتورخانه مرکزي مي تواند به تأمين همزمان آب گرم مصرفي و آب گرم شوفاژ براي واحدهاي آپارتماني بپردازد و به آساني به جاي يک کابينت ديواري يا زميني نصب شود. اين دستگاه علاوه بر بازدهي انرژي بالاتر و مصرف سوخت پايينتر (نسبت به موتور خانه مرکزي) سبب از بين رفتن لوله کشي هاي فراوان در ساختمان و نيز مستقل شدن هر يک از واحدها از نظر گرمايش و تأمين آب گرم مصرفي شود. يکي از نيازهاي اين سيستم اتصال به يو پي اس مي باشد.

پکيج ها از بسياري از لحاظ داراي برتري هاي بيشتري نسبت به استفاده از آبگرمکن هستند اما بايد اين نکته را به خاطر داشته باشيد که پکيج يک وسيله الکترونيکي است و مي بايست براي اينکه کارکرد خود را داشته باشد به برق شهري متصل شده و از آن تغذيه نمايد. همانطور که ميدانيد برق شهري داراي نوسانات و اختلاف ولتاژهاي بسياري مي باشد که اين امکان را دارند که در مدت زمان کوتاهي برد ها و قطعات به کار برده شده در پکيج ديواري شما را از بين برده و باعث سوختگي بخشي از پکيج و يا تمام آن شود.

در تابستان که هواي دما بالا است و ضريب استفاده از برق در کشور از ميزان استاندارد بالاست برق بصورت مداوم قطع ميشود. ممکن است در زمستان هم به دليل سرد شدن بيش از اندازه هوا و از کار افتادن ترانس هاي توليد برق مدام با قطعي روبرو شويم.

براي اين که چه در تابستان و چه در زمستان در حين قطعي برق بتوانيم از آب گرم و نيز سيستم گرمايش استفاده کنيم و پکيج را از قطعي و نوسانات برقي دور نگه داريم بهتر است از منبع تغذيه بدون وقفه يا يو پي اس استفاده کنيم.

از آن جهت که در حال حاضر خريد و حتي تعمير پکيج ديواري هزينه بسيار زيادي را مي تواند براي شما به همراه داشته باشد از اين رو توصيه ميکنيم تا با انجام اقدامات مناسب مانند خريد يک یو پی اس پکیج دیواری از بروز چنين اتفاقاتي جلوگيري نماييد.

يو پي اس پکيج ديواري

سؤالات متداول تعمير يو پي اس

 

هزينه و قيمت تعمير يو پي اسUPS چقدر است؟

تعمير يو پي اسUPS يک کار حرفه اي است که نياز مهارت و تجربه ي بالا دارد. تعمير و سرويس يو پي اسUPS بايد به صورتي انجام شود که يو پي اسUPS مانند روز اول کار کند. شما بايد به دنبال فرد متخصصي باشيد که نه‌ تنها از پس‌کار تعمير به‌ خوبي بربيايد، بلکه متخصص خوبي در زمينه تعميرباتري , تعمير برد الکترونيکي باشد. اگر شما کار را به فرد ماهر واگذار کنيد خواهيد ديد که چطور با هزينه کم مي‌ توانيد صاحب يک يوپي اسUPS نو شده و ديگر زير بار هزينه سنگين خريد يوپي اس جديد نرويد.

 

دستمزد خدمات چطور محاسبه مي‌ شود؟

بسته به نوع خدمات، لوازم جانبي بکاررفته و نوع يو پي اس تعميري، ميزان دستمزد تعميرکار يو پي اس متغير است.

 

نحوه پرداخت دستمزد به چه صورتي است؟

تعميرکار بعد از بررسي قيمت نهايي مقداري از هزينه که شامل خريد لوازم مي‌ شود را از کارفرما دريافت مي‌ کند و معمولا بقيه مبلغ مانده را بعد از اتمام کار مي‌ گيرد.

 

ميزان کار

اينکه کل پروسه تعميريو پي اس چقدر کاربرده به وضوح بر قيمت تاثيرگذار است. توجه داشته باشيد که در صورت نياز به دانستن دقيق قيمت تعمير يو پي اس مي توانيد با مشاوران و متخصصان تعميريو پي اس تماس بگيريد و اطلاعات دقيق تري کسب کنيد.

 



:: موضوعات مرتبط: قيمت يو پي اس , ,
:: برچسب‌ها: قیمت یو پی اس , یو پی اس پکیج , تعمیر یو پی اس , سرویس یو پی اس ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد